Anlaşmalı Boşanma

Boşanma davaları genel olarak iki şekilde açılmaktadır. Birincisi anlaşmalı, ikincisi çekişmeli. Çekişmeli boşanma davası genellikle çok uzun sürmektedir. Bu sebeple insanlar tarafından pek tercih edilmez. Ayrıca çekişmeli boşanma davası oldukça masraflıdır. Bu sebeple insanlar anlaşmalı boşanma davalarını tercih ederler. Bu şekilde taraflar anlaştıkları zaman davaları oldukça hızlı bir şekilde sonuçlanır. Böylece hem zamandan hemde paradan tasarruf olur. Bu dava türünde hakim taraflardan herhangi bir delil istemez. Yani taraflar bu tür davalarda tanık ve benzeri delillere ihtiyaç duymazlar. Sadece dava dilekçesi ve protokolde bu dava sonuçlanabilir. Bu davalarda normal duruşma gününü beklemeye gerek yoktur zira taraflarda biri aile mahkemesi kalemine giderek duruşmanın öne alınmasını isteyebilir.

Anlaşmalı Boşanma Ankara

Ankara boşanma davalarının çok fazla görüldüğü bir ildir. Bunun nedeni nüfusun fazla olması ve eğitim seviyesinin yüksek olmasıdır. Fakat Ankarada ki aile mahkemesi sayısı yeterli olmadığı için çok fazla yoğunluk yaşanmakta ve bir dava seneler sürmektedir. Bu yoğunluğun arasında çekişmeli şekilde boşanma davası açan kişiler uzun yıllar beklemek zorunda kalabilir hele ki Yargıtay sürecinin de bu işin içine katarsak bu süreç çekilmez hale gelebilir. Bu sebeple insanlar aralarında anlaşarak ve evlilikleri de bir yılı doldurmuş ise anlaşmalı boşanma davası açmayı tercih etmektedirler.

Anlaşmalı Boşanma Avukatı

Boşanma davalarında avukat tutmak zorunlu değildir. Aynı kural anlaşmalı boşanma davaları içinde geçerlidir. Avukat bu tür davalar için zorunlu değildir fakat avukat tutulması oldukça faydalıdır. Zira davanın bir an evvel sonuçlanması için avukat yardımı çok önemlidir. Ayrıca avukatlar hak kayıplarının yaşanmasının da önüne geçerler. Bu sebeple her ne kadar zorunlu olmasa da insanlara bu yola çıkarken bir avukattan yardım almalarını öneririm.

Anlaşmalı Boşanma