Anlaşmalı Boşanma Davası Nasıl Açılır

Boşanmak isteyen insanlar eğer boşanma konusunda anlaşmış iseler davalarını anlaşmalı şekilde açabilirler. Anlaşmalı boşanma davası kısa süren ve basit davalardır. Bir çok insan anlaşmalı boşanma davası nasıl açılır diye sormaktadır. Anlaşmalı boşanma davası aynı diğer davalar gibi bir dava dilekçesi ile açılır. Fakat dava dilekçesinin yanında bir de boşanma protokolü sunmak gerekir. Bu boşanma protokolünde tarafların boşanma konusunda anlaşmaya vardıkları, müşterek çocukların velayetinin kime verileceği, ne kadar yoksulluk nafakası verileceği, çocuklar için ne kadar iştirak nafakası ödeneceği, maddi manevi tazminat ödenip ödenmeyeceği gibi hususlar yer alır.

Tarafların anlaşmalı şekilde boşanabilmesi için evliliğin en az bir yıl sürmüş olması gerekir. Eğer evlilik bir yıldan az sürmüş ise tarafların çekişmeli boşanma davası açmaları gerekir. Dava dilekçesi ve anlaşmalı boşanma protokolü hazırlandıktan sonra gelelim anlaşmalı boşanma davası nasıl açılır sorusunun cevabına; taraflar biri bu dava dilekçesi ve boşanma protokolü ile birlikte mahkemeye başvurur. Daha sonra hesaplanan harçlar ve gider avansı ödenir. Daha sonra davanın hangi mahkemeye düştüğü tespit edilir .

Anlaşmalı Boşanma Davası Ne Kadar Sürer

Anlaşmalı boşanma davaları oldukça kısa sürede sonuçlanır. Bunun nedeni ise ortada çekişmeli bir hususun olmamasıdır. Ankara da açılan bir anlaşmalı boşanma davası ortalama bir ay içinde sonuçlanır. Fakat davanın kısa sürmesi için tarafların mahkeme kalemine gidererek davanın öne alınması için dilekçe vermesi gerekir. Daha sonra belirlenen gün ve saatte tarafların mahkemeye gitmesi ve imzalanan protokolü kabul ettiklerini beyan etmeleri lazımdır. Duruşmadan sonra yaklaşıl bir 15 gün içinde gerekçeli karar yazılır . Gerekçeli karar yazıldıktan sonra tarafların temyizden feragat dilekçesi vermesi gerekir. Aksi halde iki haftalık temyiz süresinin beklemeleri gerekir.

Anlaşmalı Boşanma Davası Ankara

Anlaşmalı boşanma davasını Ankara ilinde açacak olan kişilerin davalarını Ankara mahkemesinde açmaları gerekir. Eğer iyi bir boşanma avukatı ile bu davayı açarsanız anlaşmalı boşanma davası nasıl açılır gibi sorular sormak zorunda kalmazsınız. Zira anlaşmalı boşanma avukatı sizin için bütün işlemleri hızlı bir şekilde halledecektir. Sizin yapmanız gereken tek şey anlaşmalı boşanma avukatınıza vekalet vermektedir.

Anlaşmalı Boşanma Davası Nasıl Açılır