Anlaşmalı Boşanma Süresi

Anlaşmalı boşanma Türk Medeni Kanunu’nun 166. maddesinde düzenlenmiş olan bir boşanma türüdür. Anlaşmalı boşanma çok kısa sürede sonuçlandığı için bir çok kişi bu yolu seçmektedir. Tarafların anlaşmalı olarak boşanabilmesi için evlilik birliğinin en az 1 sene sürmüş olması gerekir. Anlaşmalı boşanma davası açılırken mahkemeye bir anlaşmalı boşanma protokolü sunmak gerekir. Bu protokolde tarafların anlaştıkları konular yer alır. Örneğin; tarafların boşanma hususunda anlaşmış olduğu, maddi manevi tazminat ödenip ödenmeyeceği, nafaka miktarı, eğer çocuk varsa çocuğun velayetinin kime verileceği, çocuk için ne kadar iştirak nafakası ödeneceği, malların paylaşımı gibi hususlar anlaşmalı boşanma protokolünde yer almalıdır.

Anlaşmalı boşanma süresi şartlara göre değişkenlik gösterebilir. Ankara gibi büyük illerde mahkemeler yoğun olduğu için taşradaki davalara göre daha uzun sürede sonuçlanabilmektedir. Fakat ortalama olarak bir ay için boşanmanın gerçekleştiğini söylemek mümkündür. Eğer iyi bir anlaşmalı boşanma avukatı ile bu davayı açarsanız davanız çok daha kısa sürede sonuçlanacaktır. Anlaşmalı boşanma davasında taraflar mutlaka mahkemeye gelmelidir. Taraflar mahkemeye gelmeden anlaşmalı boşanmanın gerçekleşmesi mümkün değildir.

Anlaşmalı Boşanma Süresi Ankara

Ankara ilinde anlaşmalı boşanma davası açacak olan kişiler davalarını Ankara aile mahkemesinde açmalıdırlar. Ankarada açılan anlaşmalı boşanma davaları ortalama bir ay gibi bir sürede sonuçlanmaktadır. Dava açıldıktan sonra yaklaşık bir hafta için duruşma günü almak mümkündür. Duruşmadan sonra kararının yazılması yaklaşık iki hafta sürmektedir. Eğer taraflar temyizden feragat dilekçesi verirlerse davaları o dilekçenin verildiği gün kesinleşir. Daha sonra kesinleşmiş boşanma kararı nüfus müdürlüğüne gönderilir. Bu sürede yaklaşık bir haftadır. Bu işlemlerden sonra taraflar boşanmış olurlar ve kimliklerini değiştirebilirler. Bu işlemlerin sorunsuz ve hızlı bir şekilde sonuçlanması için bir Ankara anlaşmalı boşanma avukatı ile çalışmanızı tavsiye ederim. Zira avukatsız olarak açılan davalarda anlaşmalı boşanma süresi daha uzun olabilir.

Anlaşmalı Boşanma Ne Kadar Sürer

Anlaşmalı boşanma davası, çekişmeli boşanma davasına göre çok daha kısa sürede sonuçlanır. Zira tarafların arasında herhangi bir çekişme olmadığı için dilekçeler aşamasının tamamlanmasına gerek yoktur. Dava dilekçesi verildikten sonra hemen duruşma safhasına geçilebilir. Böylece çok uzun süren dilekçeler aşamasının beklemeye gerek kalmaz. Fakat davanın kısa sürede sonuçlanması için dava açıldıktan sonra duruşmanın öne alınması için mahkeme kalemine başvuru yapılması gerekir. Aksi halde mahkeme kendi bir gün verecektir. Mahkemenin vereceği süre yaklaşık iki ay sonra bir tarih olur. Bu da anlaşmalı boşanma süresi konusunda zaman kaybına neden olacaktır.

Anlaşmalı Boşanma Süresi