Boşanma Davaları

Boşanmak isteyen eşler için ilk bir boşanma avukatı başvurmalı ve o avukatın yardımıyla boşanma davası açmalıdır. Eğer tarafların maddi durumu avukat tutmaya elverişli değil ise bu durumda kendileri de boşanmak için dava açabilir. Boşanma davaları yazılı yargılama usulüne tabi davalardır. Bu davalarda ön inceleme genellikle duruşmalı olarak yapılır. Boşanma davası açarken boşanma gerekçelerinizi ve bunların nasıl ispatlanacağını açıkça ve ayrıntılı şekilde yazmanız gerekir. Zira boşanma dava dilekçesi bu davanın en önemli unsurudur. Hakimin tüm yaşananları taraflardan dinleme şansı olmadığı için olay hakkında ki bilgileri dava dilekçesinden öğrenir. Bu sebeple bu dava dilekçesi özenle hazırlanmalıdır. Mümkünse bir boşanma avukatından yardım alınmalıdır.

Boşanma davalarında iddia her türlü delille ispatlanabilir. Bu kapsamda şahit ve benzeri her türlü delili mahkemeye sunabilirsiniz. Eğer şahitlerinin dava açılan mahkeme yargı çevresinde değilse bulunduğu ile talimat ile dinlenilebilir. Bu davalarda herkes şahit olarak dinlenebilir. Şahit olan kişinin aileden biri olması onun şahit olarak dinlemeyeceği anlamına gelmez. Şahitler ifade verirken yemin ederler. Bu tür davalarda şahit gösterirken şahidin görgüye dayalı bilgisi olmasına özen gösterilmelidir.

Boşanma Davaları Ankara

Eğer Ankara da boşanma davası açacaksanız davanızı Sıhhıye de bulunan merkez adliye açmanız gerekir. Zira aile mahkemeleri bu adliye de bulunmaktadır. Boşanma davaları uzun süren davalardır. Bu sebeple dava açan kişiler dava açar açmaz duruşmaya çıkamazlar. Bu tür davalarda ilk duruşma dava tarihinden itibaren yaklaşık 6 ay sonra olur. Bunun sebebi ise dilekçeler aşaması tamamlanmadan tahkikata geçilememesidir. Dava sonuçlandıktan sonra kaybeden tarafım temyiz edeceği düşünüldüğünde Yargıtay safhasıyla birlikte bu dava en az 2 yıl sürecektir.

Boşanma Davaları Ne Kadar Sürer

Açılan bir davanın sonuçlanma süresi ortalama bir yıldır. Fakat her dava aynı sürede sonuçlanmaz. Eğer dosyada bilirkişi raporuna ihtiyaç var ise yada tanık dinlenecek ise davanın uzaması muhtemeldir. Boşanma davaları uzun sürdüğü için bu davalara bakan boşanma avukatları da yüksek miktarda ücret isteyebilmektedir.

Boşanma Davaları