Boşanma Davası Nerede Açılır

Boşanmaya karar veren eşler bu süreci tamamlamak için bir takım prosedürleri yerine getirmelidir. İlk olarak bir boşanma dava dilekçesi hazırlanır. Bütün davalar gibi boşanma davaları da bir dava dilekçesi ile açılır. Eğer anlaşmalı boşanma davası açacaksanız bu durumda boşanma dilekçesine ek olarak bir de anlaşmalı boşanma protokolü oluşturmalısınız. Boşanma davasını bu iki evrakla birlikte açmalısınız. Eğer çekişmeli boşanma davası açacaksanız sadece boşanma dava dilekçesi yeterli olacaktır. Peki boşanma için gerekli evraklar hazırlandıktan sonra bu evraklar nereye verilir yani boşanma davası nerede açılır ?

Boşanma davası bağlı bulunduğunuz yada evliliğin son altı aydır devam etti yerde ki aile mahkemesinde açılır. Eğer bulunduğunuz ilde aile mahkemesi yoksa orada ki asliye hukuk mahkemesi boşanma davasına aile mahkemesi sıfatıyla bakacaktır. Eğer dava yer yönünden yetkisiz bir yerde açılırsa mahkeme yetkisizlik kararı verir. Fakat mahkemenin bu kararı verebilmesi için karşı tarafın süresi içerisinde yetki itirazında bulunması ve yetkili mahkemeyi göstermesi gerekir. Bu tür konular uzmanlık gerektirdiği için kişilerin bu konulara hakim olması pek mümkün değildir. Bu yüzde davalarını uzman bir boşanma avukatı ile açmalarını tavsiye ederim.

Boşanma Davası Nasıl Açılır

Boşanma davasının açılabilmesi için gerekli evrakların mahkemeye verilmesi gerekir. Boşanma davası nasıl açılır sorusunun yanında boşanma davası nerede açılır sorusunu sormakta da fayda vardır. Zira boşanma davaları aile mahkemesinin görev alanına girer. Mesela Ankara da yaşayan bir kişi boşanma davasının Ankara ilindeki aile mahkemesinde açmak zorundadır. Eğer isterse bir Ankara boşanma avukatı marifetiyle de bu davayı açabilir. Ankara da çok iyi Ankara boşanma avukatları vardır.

Boşanma Davası Açılırken Nelere Dikkat Etmeli

Boşanma davası açarken dikkat edilmesi gereken en önemli konuda boşanma sebeplerinin nasıl ispatlanacağıdır. Zira davanızı ispatlayamazsanız aile hakimi davanızı reddedecektir. Bu sebeple ilk olarak boşanmaya sebep olan olaylara ilişkin delilleri toplamalı ve boşanma dava dilekçesine eklemelisiniz. Eğer bu tür işlemlerle uğraşmak size zor geliyorsa yada boşanma davası nerede açılır gibi sorularla uğraşmak istemiyorsanız iyi bir boşanma avukatı yardımı ile bu süreci yönetebilirsiniz.

Boşanma Davası Nerede Açılır