Boşanma Davası Süreci

Boşanma davası açmak isteyen kişilerin izlemesi gereken bir süreç vardır. Bu süreçte bazı prosedürlerin yerine getirilmesi gerekir. Bu prosedürlerin toplamına da boşanma davası süreci adı verilir. Boşanma davası açmadan önce yapılması gerekenler konusunda biraz bilgi vermek gerekirse. Öncelikle boşanma konusunda kesin kararlı olmak gerekir. Eğer kesin olarak boşanmaya karar vermediyseniz bu sürece girmenizi tavsiye etmem. Zira bir çok kişi dava açtıktan sonra barışma yoluna gitmiştir. Bu sebeple eğer barışma ihtimaliniz varsa boşanma davasını en son çare olarak düşünmelisiniz.

Boşanma konusunda kararınız kesinse bu durumda yapmanız gereken iyi bir boşanma avukatı ile görüşmek olmalıdır. Zira bu süreç oldukça zor ve uzun bir süreçtir. Bu sebeple avukat yardımı oldukça önemlidir. Eğer bu süreci avukatsız olarak götürmek istiyorsanız bu durumda boşanma davasını bizzat açmanız gerekir. Boşanma davası açmak için öncelikle bir boşanma dava dilekçesi hazırlanmalıdır. Bu dilekçede boşanma nedenlerinizi açık ve net olarak dile getirmelisiniz. Daha sonra bu dilekçeyi bulunduğunuz ildeki aile mahkemesine vererek boşanma davasını açabilirsiniz.

Boşanma Davası Ne Kadar Sürer

Boşanma davaların ne kadar süreceği konusunda net bir şey söylemek zordur. Fakat genel olarak bir boşanma davası dokuz ay ile bir buçuk yıl arasında sonuçlanmaktadır. Bu süre sadece yerel mahkeme aşamasını kapsamaktadır. Yargıtay aşamasında geçecek süre bu hesaba dahil değildir. Boşanma davası süreci boyunca ortalama en az 3 duruşma yapılır. Bunlardan ilki ön inceleme duruşmasıdır. İkinci duruşmada tanıklar dinlenir ve dosyada toplanacak başka bir delil kalmadı ise 3. duruşmada karar verilir. Daha sonra ise Yargıtay süreci başlar. Bu süreçte yaklaşık olarak 1 sene sürmektedir. Taraflar isterlerse dosyalarının Yargıtay’da duruşmalı olarak incelenmesini talep edebilirler.

Boşanma Davası Süreci Ankara

Boşanma davasını Ankara’da açacak olan kişilerin davaları taşrada ki boşanma davalarına göre daha uzun sürer. Zira Ankara aile mahkemeleri oldukça yoğun olduğu için duruşmalar çok uzak tarihlere verilmektedir. Bu sebeple de davalar oldukça uzun sürmektedir. Fakat boşanma davasını Ankara da açacak olan kişilerin bazı avantajları vardır. Zira Ankara da çok iyi Ankara boşanma avukatları bulunmaktadır. Taraflar bu avukatlardan biri ile anlaşarak boşanma davalarını açabilirler. Boşanma davası süreci boyunda en büyük yardımcınız boşanma avukatınız olacaktır.

Boşanma Davası Süreci