Boşanma Süreci

Birçok evli çift boşanmak istemekte fakat nereden başlayacağını, nasıl boşanacağını, bu yolda nelerle karşılaşacağını bilmediği için gerekli adımları atmamaktadır. Boşanma süreci hakkında bilinmesi gerekenler nelerdir ? Bu süreç her iki taraf içinde oldukça zor bir süreçtir. Zira taraflar bu süreçte birbirlerine karşı tavır almakta ve sanki bir düşmanmış gibi hareket etmektedirler. Çocuklar ve aileler bu süreçte oldukça yıpranmaktadır. Bu sürece girmek isteyen fakat maddi korkular yüzünden giremeyen bir çok kişi mevcuttur. Fakat bu korkular çok yerinde değildir. Zira boşanma davası açıldıktan sonra yoksulluğa düşecek bir taraf var ise mahkeme bu kişinin hayatını idame ettirebilmesi için gerekli önemleri alır ve bu kişiye tedbir nafakası bağlar. Bu kişi dava süreci boyunca bu nafaka ile geçinir. Hakim gerekli görürse müşterek konutunda bu kişiye tahsis edilmesine karar verebilir.

Boşanma davası açıldıktan sonra çocukları kimde kalacağı hususuna ise hakim karar verir. Boşanma süreci içinde eşlerin en çok merak ettiği konu budur. Eğer çocuğun yaşı küçükse çocuk genellikle anne de kalır. Bunun sebebi küçük çocuğunun anne ilgi ve şefkatine ihtiyaç duymasıdır.

Boşanma Süreci Ankara

Boşanmak isteyen taraf bu süreçte yaşananları göze aldıktan sonra bir boşanma davası açar. Bu dava Ankara da yaşayanlar için Ankara aile mahkemesinde açılır. Boşanma süreci oldukça uzun bir süreçtir. Dava açıldıktan yaklaşık bir sene sonra karar verilir. Bu süreye bir de üst mahkeme yani Yargıtay süreci eklenir. Bu nedenle taraflar kendilerini bu süreye göre ayarlamalıdır. Kısa vadeli planlar yapmamalıdırlar. Yeniden evlenmek isteyen kişiler en az 2 yıllık bir süreci göze alarak evlilik planı yapmalıdırlar.

Boşanma Sürecinde Neler Yaşanır

Boşanma davası açıldıktan sonra taraflar birbirini kusurlu gösterme yarışı içine girerler. Evlilik içerisinde yaşanmış tüm olaylar mahkemeye sunulur. Davanın kazanılabilmesi için davayı açan kişinin kusursuz veya daha az kusurlu olması gerekir. Bu yüzden eşler karşılıklı olarak birbirlerini suçlayıcı ifadelerde bulunurlar. Bu iddialarını ispat eden ise davayı kazanır. Bu sürece bir boşanma avukatı ile girmenizi tavsiye ederim.

Boşanma Süreci