Boşanmak İçin Ne Gerekiyor

Boşanma sürecine girmiş olan kişiler nasıl bir yol izlemeleri gerektiğini merak etmektedirler. Bu konuyla ilgili pek çok soru alıyoruz. Sorulan soruların en başında ise boşanmak için ne gerekiyor sorusu gelmektedir. Boşanmak için öncelikle iyi bir boşanma avukatı yardımı almanız gerekir. Zira bu sürece avukat yardımı almadan girerseniz hata yaparsınız. Bu hataların çoğu zaman telafisi de yoktur. Yapılacak hatalar sonucunda hem süre hem de hak kaybına uğrayabilirsiniz. Bu nedenle yapmanız gereken ilk şey bir boşanma avukatı tutmaktır.

Boşanma avukatı sizi doğru bir şekilde yönlendirir ve davanızın kısa sürede bitmesi için gerekenleri yapar. Boşanma davası açmadan önce davanızın anlaşmalı mı yoksa çekişmeli mi olacağına karar vermeniz gerekir. Çünkü anlaşmalı boşanma davası ile çekişmeli boşanma davası farklı usullere tabidir. Anlaşmalı boşanma da karşılık bir anlaşma yapılır ve dava çok kısa sürede sonuçlandırılır. Çekişmeli boşanma ise bir anlaşma yapmaya gerek yoktur. Fakat bu çekişmeli davalar uzun sürer ve uğraştırı bir davadır. Boşanmak için ne gerekiyor diye sormadan önce anlaşma konusunda bir karar vermek gerekir.

Boşanmak İçin Ne Gerekiyor Ankara

Boşanma davası açmayı düşünen taraflar Ankara’da yaşıyorlarsa Ankara’dan bir boşanma avukatı tutmalarını tavsiye ederim. Zira bu davada yetkili yer Ankara mahkemeleridir. Boşanma davası Ankara aile mahkemesinde açılır. Boşanma davası açabilmek için öncelikle bir boşanma dava dilekçesi oluşturmak gerekir. Bu dilekçe de boşanma sebepleri yazılır. Bu dilekçe davanın temelini oluşturduğu için özenle hazırlanmalıdır. Bu dilekçenin avukat tarafından yazılması oldukça önemlidir. Daha sonra bu boşanma dilekçesi ile dava açılır. Dava açılıp dilekçeler aşaması tamamlandıktan sonra duruşma safhası başlar. Davanın özelliğine göre 3 veya 4 duruşma görülür. Fakat avukatsız olarak açılan davalarda hatalar yapıldığı için süreç çok daha fazla uzayabilir. Daha sonra aile mahkemesi boşanma konusunda bir karar verir.

Boşanmak İçin Yapılması Gerekenler

Eğer davanızı bir boşanma avukatı yardımı ile açacaksanız sadece boşanma vekaleti vermeniz yeterlidir. Bunun dışında ki şeyler avukat tarafından yapılır. Bu sebeple boşanmak için ne gerekiyor gibi sorularla uğraşmanız gerekmez. Fakat davayı kendiniz açacaksanız boşanmayı gerçekleştirmek için çok emek harcamanız gerekir. Boşanma sebeplerini ispatlamalı, dilekçe yazmalı, duruşmaları takip etmeli ve davayı sonuna kadar takip etmelisiniz. Ayrıca eğer boşanma davanız reddedilirse bu durumda karara itiraz etmeli ve istinaf mahkemesine gitmesini sağlamalısınız. İstinaf mahkemesinde duruşma yapılırsa o duruşmayada mutlaka katılmalısınız.

bosanmak-icin-ne-gerekiyor