Boşanmak İçin Ne Yapmak Gerekir

Boşanmayı düşünen insanların en önemli sorunlarından biri de nasıl bir yol izleyeceklerini bilmemeleridir. Herkes bir an evvel ve sorunsuz olarak boşanmak istemektedir. Fakat bunun için ne gibi adımlar atması gerektiği konusunda tereddüt içerisindedirler. Bu sebeple bu konudaki soru işaretlerini gidermek gerekir. Boşanmak için ne yapmak gerekir ? İlk olarak yapılması gereken iyi bir boşanma avukatından yardım almaktadır. Boşanma avukatınız sizi aydınlatacak ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini ayrıntılı olarak anlatacaktır. Böylece herhangi bir hak kaybına uğramadan boşanma sürecini başlatmış olursunuz.

Eğer ekonomik durumunuz avukat tutmaya elverişli değilse bu durumda bu süreci kendiniz başlatmalısınız. Bu süreci başlatmak için öncelikle boşanma konusunda kararlı olmanız gerekir. Zira bu konuda tereddütleriniz varsa bir süre daha düşünmenizi tavsiye ederim. Zira bu sürece girdikten sonra geri dönülmesi kolay değildir. Boşanma konusunda kesin kararlı iseniz bu durumda öncelikle bir boşanma dava dilekçesi oluşturmanız gerekir. Bu dilekçede boşanmaya sebep olan olayları yazmalısınız. Bu olayları anlatırken mümkün olduğunca karşı tarafı kusurlu göstermelisiniz. Eğer boşanmaya sebep olan olaylarda siz daha fazla kusurlu iseniz bu durumda boşanma davanız kabul edilmez.

Boşanma Davası Nasıl Açılır

Boşanma dava dilekçesi oluşturulduktan sonra bu dilekçe ikamet adresinizin bulunduğu ildeki aile mahkemesine vermeniz gerekir. Ankara gibi büyük illerde birden fazla aile mahkemesi olduğu için davanın hangi aile mahkemesinde görüleceği hukuk tevzi bürosunca belirlenir. Dilekçenizi verdikten sonra davanın hangi mahkemede görüleceği ve dosya numarası belli olur. Davanız bu dosya numarası üzerinden yürüyecektir. Boşanma davalarında karşılıklı ikişer tane dilekçe verilir. Bu dilekçe aşaması geçtikten sonra duruşma safhası başlar. Duruşma safhasında eksik olan deliller toplanır. Adı  ve adresi bildirilen tanıklar mahkemece dinlenir. Eğer tanıklarınız başka ilde ise o yerde mahkemeye talimat yazılarak tanıkların orada dinlenilmesi sağlanır. Boşanmak için ne yapmak gerekir sorusunun cevabını bu şekilde vermiş oluyoruz.

Boşanmak İçin Ne Yapmak Gerekir Ankara

Ankara ilinde yaşıyorsanız ve boşanma davası açmak istiyorsanız yapmanız gereken bağlı olduğunuz adliye boşanma davası dilekçesi vermektir. Eğer Eryaman, Etimesgut, Elvankent, Sincan gibi ilçelerde yaşıyorsanız bu durumda davanızı Ankara Batı Adliyesinde açmanız gerekir. Aksi halde yetkisizlik iddiası ile karşı karşıya kalabilirsiniz. Boşanma davasını kazanabilmek için davanızı ispatlamanız gerekir. Bunun içinde tanık ve benzeri delilleri kullanabilirsiniz. Ayrıca nafaka, tazminat, velayet gibi talepleriniz varsa bu taleplerinizi de boşanma davası dilekçesinde ileri sürmeniz gerekir. Eğer boşanmak için ne yapmak gerekir gibi sorularla uğraşmak istemiyorsanız bir ankara boşanma avukatı yardımı ile bu davayı açmanızı tavsiye ederim.

Boşanmak İçin Ne Yapmak Gerekir