Boşanmak İçin Ne Yapmalı

Mutlu bir evlilik kurmak amacıyla evlenen bir çok zamanla boşanmayı düşünmeye başlamaktadır. Evlilik birliği kendisi açısından çekilmez hale geldikten sonrada boşanmaya karar vermektedirler. Boşanma kararı alındıktan sonra akıllara gelen ilk soru ise boşanmak için ne yapmalı sorudur. Bu soruya verilecek ilk cevap iyi boşanma avukatı bulmaktır. Zira boşanma süreci zorlu ve karmaşık bir süreçtir. Bu sürece tek başına yada kulaktan dolma bilgilerle girmek davanın kaybedilmesine neden olabilir. Bu sebeple hem en doğru bilgileri almak hemde hızlı bir şekilde boşanmak için iyi bir boşanmak avukatı bulmak ilk yapılması gereken şeydir. Zaten diğer işlemleri boşanma avukatı sizin adınıza hızlı ve doğru biçimde halledecektir.

Boşanmak isteyen çiftlere ikinci tavsiye ise mutlaka geçerli ve ispatlanabilen bir boşanma sebebi bularak bu davaları açmalarıdır. Zira bir boşanma davasının kabul edilebilmesi için ispatlanması gerekir. Ayrıca boşanma davasının kabul edilebilmesini diğer bir kuralı ise boşanmaya neden olan olaylarda davacı eşin diğer eşten daha kusurlu olması gerekir Eğer davacı eş bu boşanmaya neden olan olaylarda daha kusurlu ise boşanma davası reddedilir. Boşanmak için ne yapmalı sorusuna verilecek ikinci yanıt budur.

Boşanmak İçin Ne Yapmalı Ankara

Boşanmak için yapılması gerekenlerden biri de anlaşmaya çalışmaktadır. Bu anlaşmadan kasıt tekrar barışmak değil boşanma konusunda anlaşmaktır. Zira anlaşmalı boşanma davaları hem çok kısa sürede sonuçlanır hem de boşanmanın şartlarını özgürce belirleyebilirsiniz. Ayrıca anlaşmalı boşanma davası ücretleri çok daha düşüktür. Bu sebeple taraflar boşanma konusunda anlaşmalarını şiddetle tavsiye ederim. Eğer anlaşamıyorsanız bu durumda davanızı çekişmeli olarak açmanız gerekir. Çekişmeli boşanma davasını mutlaka boşanma avukatı ile açmalısınız. Zira oldukça uzun ve zor bir davadır. Ankara ilinde yaşayanlar bu konuda oldukça şanslıdırlar zira Ankara da çok iyi boşanma avukatları bulunmaktadır. Ankara boşanma avukatı size açacağınız dava destek olacaktır.

Boşanmak İçin Yapılması Gerekenler

Eğer boşanma konusunda avukat tutacak maddi durumunuz yoksa bu durumda davanızı kendiniz açmalısınız. Boşanmak için ne yapmalı diyorsanız, ilk yapmanız gereken evlilik içerisinde yaşamış olduğunuz olayları anlatan bir dava dilekçesi yazmanız gerekir. İkinci olarak bu dava dilekçesine bulunduğunuz ildeki aile mahkemesine götürmelisiniz. Daha sonra belirlenen gün ve saatte duruşmaya gitmelisiniz. Var ise tanıklarınızı bu duruşmada dinletmelisiniz. Eğer eldeki deliller davanızı ispatlamaya yeter nitelikte ise bu durumda aile hakimi boşanma davanızı kabul edecektir. Böylece eşinizden boşanmış olursunuz.

Boşanmak İçin Ne Yapmalı