Boşanmak İçin Neler Gerekli

Boşanmayı düşünen kişilerin en fazla sorduğu soruların başında boşanmak için neler gerekli sorusu gelmektedir. Eğer boşanmanın hızlı ve sorunsuz bir şekilde gerçeklemesini istiyorsanız öncelikle iyi bir boşanma avukatı bulmalısınız. Zira boşanma avukatı bu konularda uzman olduğu için neler yapmanız gerektiğini, ne gibi evraklar hazırlamanız gerektiğini ayrıntılı olarak size aktaracaktır. Özellikle çekişmeli boşanma davalarında avukatın çok önemli bir rolü vardır. Çekişmeli boşanma davaları çok uzun süren ve uğraştırıcı davalardır. Bu nedenle kişilerin kendi başına bu davayı açmaları ve sürdürmeleri çok kolay değildir.

Boşanma davası açmadan önce çok iyi düşünülmelidir. Eğer evlilik birliğinin devam etmeyeceğine kanaat getirmişseniz bu durumda boşanma davasını açabilirsiniz. Boşanma davası açmadan önce davayı çekişmeli mi yoksa anlaşmalı mı açacağınıza karar vermelisiniz. Eğer eşinizle boşanmanın mali sonuçları konusunda anlaşabiliyorsanız bu durumda anlaşmalı boşanma davası açmanızı tavsiye ederim. Zira anlaşmalı boşanma davası oldukça kısa süren ve şartları taraflarca belirlenen bir boşanma yöntemidir. Eğer anlaşma mümkün olmazsa bu durumda çekişmeli dava açılmalıdır.

Boşanmak İçin Neler Gerekli Ankara

Boşanma davasını Ankara’da açmayı düşünüyorsanız ve boşanmak için neler gerekli diye soruyorsanız öncelikle yapmanız gereken şey bir boşanma davası dilekçesi oluşturmaktır. Bu dilekçede neden boşanmak istediğinizi evlilik içinde ne gibi sorunlar yaşadığınızı delilleri ile birlikte anlatmalısınız. Daha sonra bu dilekçeyi Ankara adliyesine götürerek boşanma davasını açmalısınız. Dava sonra mahkemeden gelecek tebligatı beklemeli ve belirlen günde duruşmaya katılmalısınız. Bu süreçte hak kaybına uğramamak için bir boşanma avukatı tutmanızı tavsiye ederim. Davanız Ankara’da açılmışsa boşanma avukatı Ankara dan seçilmelidir. Aksi halde gereksiz yere ulaşım ve konaklama masrafı ödemek zorunda kalırsınız.

Boşanmak İçin Ne Yapmalıyım

Anlaşmalı boşanma davası açacaksanız öncelikle bir anlaşmalı boşanma protokolü hazırlanmalıdır. Bu protokolde; boşanma, velayet, mal paylaşımı, iştirak ve yoksulluk nafakası, maddi manevi tazminat, çocukla kişisel ilişki, kadının soyadı gibi hususlar yer almalıdır. Daha sonra Anlaşmalı boşanma dava dilekçesi ile birlikte bu protokol mahkemeye sunulmalıdır. Duruşmada bu protokolde yer alan hususları kabul ettiğinizi aile hakimine belirttiğiniz takdir ve şartları uygunsa aile hakimi tarafların boşanmasına karar verecektir. Bu süreçte boşanmak için neler gerekli veya boşanmak için ne yapmalıyım gibi sorularla uğraşmak istemiyorsanız bir boşanma avukatı vasıtasıyla bu davayı açmanızı tavsiye ederim.

bosanmak-icin-ne-yapmak-gerekli