Boşanmak İçin

Boşanmak isteyen bir çok evli çift ne yapması gerektiğini, işe nereden başlaması gerektiğini bilmemektedir. Boşanmak isteyen kişilerin ne yapması gerektiğinden bahsetmek gerekirse; boşanmak için karar almış kişiler ilk tavsiyem iyi bir boşanma avukatından yardım almalarıdır. Kulaktan dolma veya internet üzerinden edinilmiş yarım yamalak bilgilerle dava açan kişiler bu davalarda olumsuz sonuçlar almaktadırlar. Yada davaları çok uzun sürmektedir. Bu sebeple davanın başında bir boşanma avukatı ile birlikte yol haritası belirlemek gerekir Eğer maddi durumunuz avukat tutmaya elverişli değilse bu durumda boşanma avukatından danışmanlık alarak bu davayı açabilirsiniz.

Boşanmak için öncelikle bir dava açmanız gerekir. Bu dava boşanma dava dilekçesiyle açılır. Eğer boşanma davanızın kısa sürede bitmesini yada tek celsede sonuçlanmasını istiyorsanız bu durumda anlaşmalı boşanma davası açmanızı öneririm. Zira anlaşmalı boşanma davası tek celsede sonuçlanır ve maliyeti çok daha düşüktür. Ayrıca anlaşmalı boşanmada istediğiniz şartlarda boşanabilirsiniz. Örneğin nafaka, velayet, tazminat, mal paylaşımı gibi konularda kararı siz verirsiniz ve hakimde bunu onaylar. Fakat anlaşamıyorsanız bu durumda davanızı çekişmeli açmak zorundasınız. Bu durumda ise bütün kararlar hakim tarafından alınır.

Boşanmak İçin Ne Yapmalıyım

Boşanma davası açmak isteyen kişiler öncelikle iyi bir boşanma dilekçesi yazmalı ve bu dilekçeyi aile mahkemesine sunmalıdır. Böylece boşanma davası açılmış olur. Daha sonra aile hakimi tarafından belirlenen gün ve saatte duruşmaya katılmalı ve neden boşanmak istediğinizi açık bir şekilde dile getirmelisiniz. Ayrıca bu iddiaları somut delillerle ispatlamanız gerekir. Bunun için de en çok kullanılan ispat yöntemi tanık dinletmektir. Eğer davanızı ispatlayabilirseniz, boşanma davanız kabul edilir. Daha sonra bu kararın kesinleştirilmesi gerekir. Eğer karşı taraf dosyayı temyiz etmekse yani Yargıtay’a göndermezse davanız kesinleşir. Eğer dosya temyiz edilirse kesinleşme Yargıtay’ın söz konusu kararı onanması ile gerçekleşir.

Boşanmak İçin Ankara

Eğer Ankara da yaşıyorsanız ve boşanma davası açmayı düşüyorsanız öncelikle iyi bir Ankara boşanma avukatından randevu almanızı tavsiye ederim. Boşanmak için yapılması gereken ilk ve en önemli iş boşanma avukatından hukuki destek almaktadır. Zira eğer iyi bir avukatınız olursa sizin boşanmanın gerçekleşmesi için çok bir şey yapmanıza gerek kalmaz. Ankara boşanma avukatı sizin adınız tüm işlemleri usulüne uygun olarak yapacaktır. Böylece siz normal hayatınıza dönebilirsiniz ve davanın ne olacağını düşünmek zorunda kalmazsınız.

Boşanmak İçin