Boşanmak

Boşanma günümüzde en sık rastlanılan durumlardan birisidir. Eşler mutlu bir evlilik kurmak gayesiyle evlenirler. Fakat bazı nedenlerden dolayı bu evlilik yürümez. Evliliğin devamında ortaya çıkan bir takım sorunlar yüzünden eşler boşanmak durumunda kalmaktadırlar. Boşanma davalarının bu kadar sık görülmesinin altında birçok neden bulunmaktadır. Bunlardan bir kısmı sosyolojik bir kısmı ise ekonomiktir. İnsanlar flört döneminde birbirlerini yeterince tanıyamadığı için evlenince bir takım sorunlarla karşı karşıya kalmaktadırlar. Sosyal medya kullanımın artmasına paralel olarak insanların eşlerinin aldatma eğiliminde arttığı yadsınamaz bir gerçektedir. Bunun yanında ekonominin çok iyi olmaması sebebiyle insanların işsiz kalması yada kurdukları işletmeleri kapatmak zorunda kalmaları da tarafların evliliklerini ciddi şekilde etkilemektedir. Kadınların çalışma hayatına girmesi sonucunda ekonomik özgürlüklerine kavuşmaları da boşanma davalarının artmasına sebep olmuştur. Boşanmak isteyen eşler öncelikle anlaşmalı mı yoksa çekişmeli mi boşanacaklarına karar vermelidirler. Eğer taraflar evliliğin mali sonuçları konusunda anlaşmış iseler ve evlilik birliği bir yıldan  fazla sürmüşse anlaşmalı şekilde boşanmaları hem hızlı hem de ekonomik bir yol olacaktır. Eğer taraflar anlaşamamış iseler bu durumda çekişmeli boşanma davası açmaları gerekecektir.

Boşanmak Ankara

Boşanma davalarının en çok görüldüğü illerden birisi de Ankara’dır zira ülkemizde gerçekleşen boşanmaların yaklaşık yüzde dokuzu Ankara ilinde gerçekleşmektedir. Fakat Ankara daki mahkemelerin sayısı bu yoğunluğu kaldırabilecek durumda değildir. Bu nedenle aile mahkemelerinde çözüme kavuşmayı bekleyen yüzlerce boşanma dosyası sıra beklemektedir. Bu yoğunluğun azaltılması için yeni aile mahkemelerinin ivedi şekilde kurulması lazım. Aksi halde boşanmak isteyen eşler çok uzun süreler mahkeme koridorlarında beklemek zorunda kalacaklar.

Boşanmak Avukat

Boşanma davası açarken tarafların avukat tutmak gibi bir zorunlulukları bulunmamaktadır. İsterlerse avukatsız olarak boşanma davası açabilirler. Fakat açılan davaların olumlu sonuçlanması için iyi bir boşanma avukatından yardım almanızı tavsiye ederiz. Boşanma davaları özel uzmanlık gerektiren davalardandır. Bu sebeple iyi bir boşanma avukatı tutmak hem hak kayıplarının önüne geçer hemde süreci hızlandıracaktır.

Boşanmak