Karşılıklı Boşanma Dilekçesi

Boşanma davalarında genellikle bir taraf boşanmayı isterken diğer taraf boşanmayı istemez. Bu durumlarda tek taraflı ve çekişmeli boşanma davası açılır. Eğer her iki eşte boşanmak istersen karşılıklı boşanma dilekçesi verebilir. Bu durumda eğer şartlar uygunsa boşanma davası anlaşmalı olarak görülür ve çok kısa sürede sonuçlanır. Eğer şartlar uygun değilse dava çekişmeli olarak görülür ve taraflar tanık dinletmek zorundadır.

Türk Medeni Kanunu’nun 166. maddesine göre taraflar boşanma ve boşanmanın mali sonuçları hakkında anlaşırlarsa anlaşmalı boşanma davası açabilirler. Bu dava karşılıklı boşanma dilekçesi verme şeklinde olabileceği gibi bir tarafın davasını diğer tarafın kabul etmesi şeklinde de olabilir. Anlaşmalı boşanma davasının bir avukat yardımı ile açılması davanın hızlı ve sorunsuz şekilde sonuçlanması için gereklidir. Zira yanlış dava açılması durumunda dava taraflar ciddi süre kaybı yaşayabilirler.

Boşanma davalarında hakim tarafların irade ile bağlı değildir. Yani taraflar çekişmeli boşanma davası açmışlarsa bu durumda karşı taraf davayı kabul ediyorum dese bile hakim boşanmaya karar vermeyebilir. Bu durumda davanın ispatlanması için tanık dinletilmesi veya başka delillerin sunulması gerekir.

Karşılıklı Boşanma Dilekçesi Ankara

Taraflar boşanma konusunda anlaşmışlarsa ve Ankara ilinde ikamet ediyorlarsa birlikte Ankara adliyesine giderek anlaşmalı boşanma dilekçesi verebilirler. Bu karşılıklı boşanma dilekçesi Ankara aile mahkemesi tevzi bürosuna verilmelidir. Daha sonra davanın görüleceği mahkemeye başvuru yapılarak davanın öne alınması gerekir. Bu işlemlerin anlaşmalı boşanma avukatı yardımı ile yapılması süreci hızlandıracaktır. Ankara aile mahkemesi tarafından belirlenen gün ve saatte taraflar bizzat duruşmaya katılmalı ve taraflar arasında imzalanan anlaşmalı boşanma protokolü altındaki imzaların kendilerine ait olduğunu beyan etmelidir. Böylece dava tek celsede sonuçlanır ve taraflar boşanmış olur.

Karşılıklı Boşanma Nasıl Olur

Anlaşmalı şekilde boşanmaya karar veren çiftler öncelikle bir Ankara anlaşmalı boşanma avukatından yardım almalıdır. Avukat tarafları bir araya getirerek boşanmanın mali sonuçları konusunda bir anlaşma sağlar ve anlaşma sağlanan bu hususları anlaşmalı boşanma protokolüne yazar. Daha sonra anlaşmalı boşanma avukatı Ankara ile mahkemesine başvuru yaparak anlaşmalı boşanma davasını açar. Taraflar duruşmaya çıkarlar boşanmak konusunda kararlı olduklarını beyan ederler ve dava sonuçlanır. Daha sonra kararın kesinleştirme işlemi gene anlaşmalı boşanma avukatı tarafından yapılır ve nüfus müdürlüğüne kesinleşmiş boşanma kararı gönderilir.