Tek Celsede Boşanma Sebepleri

Türk Medeni Kanunu’na göre tek celsede boşanmanın mümkün olması için tarafların anlaşmış olması gerekir. Yani tek celsede boşanma sebepleri diye bir kavram Türk Hukukunda bulunmamaktadır. Boşanma sebebi ne kadar geçerli olursa olsun çekişmeli şekilde açılan bir boşanma davasının tek celsede bitmesi mümkün değildir. Zira çekişmeli boşanma davasının sonuçlanabilmesi için boşanma sebeplerinin ispatlanması gerekir.

Boşanma davasının ispatlanması için genellikle tanık deliline başvurulur. Tanıkların dinlenebilmesi için en az fazladan bir duruşma yapılması gerekir. Yapılacak ilk duruşmanın ön inceleme duruşması olacağı göz önüne alındığında bir çekişmeli boşanma davasının bitmesi için en az 2 tane duruşma yapılmalıdır. Fakat uygulamada 3 ve daha fazla duruşma yapılmaktadır.

Taraflar anlaşırsa ve anlaşmalı şekilde boşanma davası açarlarsa bu durumda tek celsede boşanma sebepleri olmasa bile dava tek celsede sonuçlanır. Fakat anlaşmalı boşanma davası yanlış açılırsa veya anlaşmalı boşanma protokolü eksik hazırlanırsa bu durumda davanın uzayabilir. Eğer dava yanlış mahkemede açılırsa bu durumda görev nedeniyle reddedilebilir. Bu sebeple dava açarken mutlaka boşanma avukatı yardımı alınmalıdır.

Tek Celsede Boşanmak İçin Gerekenler

Yukarıda da izah ettiğimiz üzere tek celsede boşanmak için anlaşmalı boşanma davası açılmalıdır. Anlaşmalı boşanma davasının bazı şartları vardır. Bu şartlar sağlanmıyorsa taraflar çekişmeli boşanma davası açmak zorundadır.

Türk Medeni Kanunu’na göre anlaşmalı boşanma şartları;

• Tarafların evliliğin en az bir yıl sürmüş olmalı
  • Taraflar boşanma konusunda anlaşmış olmalı
  • Taraflar bir araya gelerek bir anlaşmalı boşanma protokolü düzenlemeli
  • Bu protokolde; nafaka, velayet, mal paylaşımı, maddi manevi tazminat ve çocukla kişisel hususları mutlaka yer almalı
  • Yapılacak olan duruşmaya taraflar mutlaka bizzat katılmalı ve hakim huzurunda boşanmak istediklerini ve protokol altındaki imzanın kendilerine ait olduğunu beyan etmelidir.

Tek Celsede Boşanma Sebepleri Ankara

Boşanma davasını Ankara ilinde açacak olan kişiler davalarını Ankara Aile Mahkemesinde açmalıdırlar. Ankara da toplam 11 tane aile mahkemesi bulunmaktadır. Davanın hangi mahkemeye düşeceği hukuk tevzi bürosu tarafından belirlenir. Boşanma davasının süresi davanın hangi mahkemeye düştüğüne göre de değişmektedir. Zira Ankara’da bazı aile mahkemeleri anlaşmalı boşanma için bir hafta içerisinde duruşma günü verirken, Ankarada ki diğer aile mahkemeleri 2 ay sonrası için gün verebilmektedir. Davanın kısa sürmesi ve tek celsede boşanma sebepleri konusunda ayrıntılı bilgi almak iyi bir boşanma avukatından yardım almanızı tavsiye ederim.