Tek Celsede Boşanma

Boşanma sürecine girmiş olan eşler bir an evvel boşanmak ve yeni bir hayata başlamak istemektedir. Bunun içinde tek celsede boşanma konusunda bir arayışa girerler. Eğer kısa sürede boşanma istiyorsanız bir boşanma avukatından yardım almanızı öneririm. Zira en doğru yolu size o gösterecektir. Eğer avukat tutmaya gücünüz yoksa bu durumda boşanma davasını kendiniz açmalısınız.

Boşanma davaları genel olarak iki farklı şekilde açılmaktadır. Bunlardan ilki anlaşmalı boşanma davasıdır. İkincisi de çekişmeli boşanma davasıdır. Eğer tek celsede boşanma gibi bir amacınız varsa davayı anlaşmalı şekilde açmanız gerekecektir. Zira çekişmeli boşanma davasının kısa sürede sonuçlanması pek olası değildir. Fakat anlaşmalı boşanma oldukça kısa sürede sonuçlanan ve şartları tarafların belirlediği bir boşanma şeklidir.

Tarafların anlaşmalı olarak boşanabilmesi için bir takım kurallar vardır. Bunlardan ilki evlilik birliğinin bir seneden fazla sürmüş olmasıdır. Eğer evlilik bir yıldan az sürmüşse taraflar anlaşmalı boşanma davası açamazlar. İkinci olarak taraflar boşanma ve boşanmanın mali sonuçları konusunda anlaşmaya varmış olmalıdır. Boşanmanın mali sonuçları ise; nafaka, tazminat, velayet, mal paylaşımı gibi konulardan oluşur. Son olarak ta taraflar mutlaka duruşmaya katılmalıdır.

Tek Celsede Boşanma Ankara

Eğer tarafların Ankara da yaşıyorlarsa boşanma davasını Ankara adliyesinde açmaları gerekir. Boşanma avukatı Ankara da çok sayıda bulunduğundan tarafların bu davaları bir boşanma avukatı ile açmalarını tavsiye ederim. Yukarıda da izah ettiğimiz üzere tek celsede boşanma için tarafların anlaşmalı boşanma davası açması gerekir. Bu dava açılırken taraflardan biri bir boşanma dava dilekçesi hazırlar, daha sonra taraflar aralarında anlaştıkları hususları bir protokole bağlar yani bir anlaşmalı boşanma protokolü oluştururlar. Daha sonra Ankara aile mahkemesine başvuru yaparak bir duruşma günü alırlar ve belirlenen gün ve saatte duruşmaya giderler. Duruşma esnasında söz konusu anlaşma protokolünü kabul ettiklerini beyan edeler böylece hakim boşanma karar verir.

Tek Celse Boşanmak İçin Ne Yapmak Gerekir

Hızlı bir şekilde boşanmak isteyen kişiler öncelikle bir avukat tutmalıdır. Zira avukat bu davalarda tecrübeli olduğu için davanın en hızlı şekilde çözülmesi için gerekenleri yapacaktır. Normalde anlaşmalı boşanma davaları 2 ay kadar sürmektedir. Fakat boşanma avukatları mahkeme kalemi ile iletişime geçerek davanın öne alınmasını sağlarlar. Böylece yaklaşık bir hafta gibi bir sürede boşanma gerçekleşmiş olur. Daha sonra mahkeme kararı nüfus müdürlüğüne gönderilir ve kimlikler değiştirilir.

Tek Celsede Boşanma